Instalacja SoundBlaster AWE64 na AlphaNT

Alpha, którą posiadam, w konfiguracji którą otrzymałem nie miała karty muzycznej. Postanowiłem dołożyć jedną z posiadanych przeze mnie kart. Płyta 164LX obsługuje zarówno karty ISA jak i PCI. Jednak nie miałem pod ręką żadnej karty PCI obsługiwanej przez Windows NT na Alpha’ie, ale znalazł się stary SoundBlaster AWE64 Gold. Niestety samo włożenie karty do komputera to za mało. Ani AlphaBIOS ani Windows NT jej nie widzieli. Nie pomagało ręczne dodanie sterownika przez aplet ‘Multimedia’ Panelu Sterowania. W ‘Urządzenia’ za to znalazłem usługę ‘PnP ISA Enabler driver’. Niestety próba jej uruchomienia kończyła się komunikatem o braku plików. Jej nazwa pozwoliła mi znaleźć artykuł Knowledge Base KB156344, który okazał się kluczem do rozwiązania problemu. Oczywiście zamieszczam stosowny opis:

  1. Przed wszystkim trzeba zainstalować wspomniany ‘PnP ISA Enabler Driver’:
    1. W folderze, gdzie mamy rozpakowane pliki SP6 odnajdujemy pnpisa.inf.
    2. Klikamy plik prawym przyciskiem myszy i wybieramy ‘Instaluj’.
    3. Po instalacji pojawi się monit o restart. Zatwierdzamy.
  2. Po restarcie otrzymamy komunikat o odnalezieniu nowego sprzętu.
  3. Gdy zostaniemy poproszeni o sterowniki wskazujemy pliki z SP6 – te są najbardziej aktualne.
  4. Po instalacji ponownie zostaniemy poproszeniu o restart.
  5. Po restarcie karta powinna już działać. (Możliwe, że system poprosi o przydzielenie zasobów dla karty i wbudowanego w nią syntezatora – u mnie zadziałał pierwszy dostępny zestaw zasobów – 0000.)

Może się zdarzyć, że system będzie odrzucał sterownik, który mu wskażemy (ja tak miałem przy _joyport.dll). SP6 był rozpakowany na dysk i wskazywałem podany plik, Windows prosił jednak o niego po raz kolejny. Problem udało się rozwiązać umieszczając rozpakowany SP6 w miejscu, w którym Windows się go spodziewa – pod ścieżką która pojawia się w okienku, gdy prosi o znalezienie pliku.(

About GL1zdA

Who cares?
This entry was posted in AlphaNT and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

